26.01.10

Haft två ynka lektioner idag; Stil-och kulturhistoria och Inriktning mot kund (kundmottagning i skolan).
Någonstans mitt på dagen gjorde vi dåra individuella val inför trean. För min del blev det "Träning inför gesällen" som är en 100-poängskurs och som räcker hela året. Sen två 50-poängskurser varav en som ligger på vårterminen och den andra på hösten. Matematik B (för att det är bra att ha om man vill plugga vidare. Kommer fan aldrig klara det. no mattesnille) och Småföretagande A var mina val.

Låter som jag vet vad jag pratar om när jag slänger mig med poäng o kurser hit o dit, men tro mig, det gör jag inte..

På kundmottagnigen ville Hanna ha hjälp med att färga hennes kund. Skönt att vi var två med tanke på att vi typ bara hade en timme på oss. Sen var det en annan liten sak också.. Jo just det, hon var från Irland! Haha. Ni skulle ha hört min vackra och gramatisk korrekta engelska!
Det gick bra i alla fall. Var egentligen bara lite problem när man skulle diskutera färgen. Hon förstod inte riktigt vad man menade med att det antingen kunde vara en varm eller kall färg. Försök förklara det bättre på engelska. Varm gick bra (guldigt) men kall? Ash? Alltså ask, fast Ash är väl aska, haha.

Hon blev i alla fall jättenöjd och hennes kompisar som kom dit på slutet tyckte det blev "lovely". En av dom pratade så grov irländska, så jag höll mig ifrån att prata med henne, det överlät jag åt Hanna! haha

Vad mycket det blev nu! Mycket skitprat. Ska slänga mig på soffan och sen åka till körskolan kl. 17 för min första teorilektion! Hejsvejs


Kommentarer
Postat av: NICOLINA

aa fast alltså jag fick alla att äta när jag var där haha :D sen två tabletter att ta hem. Och vad det är jag är allergisk mot vet ingen än :) men ska boka tid för att ta tester snart

2010-01-26 @ 16:38:40
URL: http://nicolinae.blogg.se/
Postat av: alina

fin blogg.

2010-01-26 @ 18:16:30
URL: http://alinasplace.blogg.se/
Postat av: anna

haha ja jag såg ju bra sliten ut så var verkligen tvungen! haha :) Jag cyklade ju ordentligt :( den har varit trasig länge så det var en olycka som väntade på att ske haha! Ja gud va skönt och vara "ledig" idag :D hihi

2010-01-27 @ 11:36:49
URL: http://annaaberndtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0