28 september 2009

SÅ jäkla seg dag!! Visst, roligare att vara på praktiken än i skolan, men inte så himla kul när man inte får ha några kunder! Det var bara lärlingen där idag, och då säger dom andra frisörerna att jag inte får ha någon kund för att inte lärlingen är klar med utbildningen och därför inte får visa mig hur man klipper.. Surt, hon är lika bra som dom så känns så onödigt..

Skulle ha färgat mitt hår idag (fixat utväxten & gjort något mörkare) om Louice hade haft någon tid över.. Kommer dit & ser på schemat att hon har fullt upp hela dagen. Var ett litet hål på en timme, men vi vågade inte chansa om vi inte skulle hinna innan hennes kund kom. Vet ni? Hennes kund kom aldrig.. Vi kunde alltså ha färgat! Men näe.. nu var det bara 1 timme kvar igen så det sket sig.
DOCK vände vinden, och Louice trodde attt hin kunde hinna med mig efter sin kund som skulle vara klar 17:50. Louice skulle inte därifrån förrän kvart i åtta.. Jaha, så jag satt där & väntade. När hon sköljde ur sin sista kunds hår så var det helt knallrött & det skulle det inte vara. Dom blev tvugna att göra om det.

Jag fick gå hem med huvudet nere vid fötterna. Depimerad. Höjdpunkten på dan sket ner sig totalt.

Kommentarer
Postat av: Madde

:( Tråkigt !!!

2009-09-28 @ 22:11:01
URL: http://mostermadeleine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0